Bokje en watersnip

17-02-2014 20:16

D’er zit al een hele tijd 1 watersnip in de bergenmeersen. Je moet hem weten zitten, wil je hem spotten. Zo heeft hij enkele favoriete plekjes. Vandaag trof ik hem aan op een andere plaats. Niet zover van de bewoonde buurt. En tot mijn grote vreugde was ie vergezeld van een bokje.  Een watersnip en een bokje. Het bokje had ik niet direct opgemerkt. Het vloog op net vanonder mijn schoen toen ik de watersnip probeerde te benaderen. Hierdoor ging ook de watersnip de lucht in. Het bokje landde geruisloos enkele meters verder. En dus zette ik mijn camera aan om dat bokje in beeld te krijgen. Blijkbaar zat het vogeltje niet helemaal op de plaats waar ik dacht, vandaar dat het camerabeeld op seconde 24 een zwiep maakt. Je ziet het bokje daarna opvliegen, echter door de felle wind nam het beest een serieuze vlucht. Misschien een volgende keer beter.