De Watersnip

07-08-2013 18:27

De watersnip is voor mij een mysterieuze vogel. Altijd geweest. Waarschijnlijk omwille van het verborgen karakter van deze soort. Het zijn vogels die je niet echt in den open ziet. Als je ze opmerkt, en waarschijnlijk doorkruis je op dat moment een drassige weide, vliegen ze in een flits voor je voeten op en reppen zich zigzaggend weg. Zo herinner ik mij watersnippen of hemelgeiten toch! Maar, ik moet dit bijsturen want de afgelopen twee weken heb ik steevast watersnippen op mijn tochtjes gezien. In de bergenmeersen zijn er duidelijk 'najaarstrekkers' aanwezig. En ze voelen zich goed. Als je goed kijkt, kan je er zonder problemen spotten. En deze keer met de nadruk op 'spotten'. Rustig hun gedragingen gadeslaan. Wat een prachtvogel en wat een plezier om naar te kijken. Gisteren kon ik op een tripje (in de achterhaven van Zeebrugge) zo dichtbij dat we er een filmpje van hebben gemaakt. Laat ze maar komen naar de bergenmeersen.

 

 

Onderwerp: De Watersnip

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht