Late gast

06-12-2014 16:37

Over een late tjiftjaf en weggestoken bokjes in de bergenmeersen. Heel wat fouragerende vinkachtigen tussen de kaardebollen vandaag. Vinken, groenlingen en putters. Vergezeld van roodborsten, winterkoningen, rietgorzen, water - en graspiepers. Leuk was de tjiftjaf in de wilgjes naast het vlonderpad. Mijn laatste waarneming van een tjiftjaf in de bergenmeersen dateert van 19 oktober. Heeft iemand weet van late waarnemingen gezien dat beestje toch zuidelijk zou moeten zijn nu? Maar eigenlijk was ik zoek naar buidelmezen of baardmannen, helaas. Tevens was ik nieuwsgierig of het bokje dat hier vorig jaar lange tijd verbleef terug aanwezig zou zijn. En dus dook ik in het veld waarbij 2 bokjes bijna letterlijk vanonder mijn schoenzolen opvlogen om enkele meters verder terug te gaan zitten. Twee exemplaren aanwezig dus. Leuk zo'n wintergast. Voorts krijgt alles een winters uitzicht. De zuring sterft af, en overal staan restanten van zaadbollen en dozen. 

 

Alles onder recente waarnemingen. 

Onderwerp: Late gast

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht